למה את חייבת בלוג משלך

למה את חייבת אתר משלך?

5
(1)
השבוע נתקלתי בידיעה שאולי זה סופו של אתר הפורומים תפוז, וגם שאר התוכן שנמצא עליו, כמו למשל הבלוגים – עלול להימחק. הידיעה המצערת הזו, באה אחרי שרק בשנה האחרונה הודיעו על סגירת מערכות בלוגים נוספות, כגון קפה דה מרקר וסלונה. גם ישראבלוג נסגרה לפני כמה שנים. וזו בדיוק הסיבה לכך שאת חייבת שיהיה לך אתר משלך.
  
 בכל פעם שאני קוראת שפלטפורמת תוכן נסגרת, משהו קטן בלב שלי נשבר. עצוב לי לראות שכל כך הרבה אנשים השקיעו זמן, מאמץ ואנרגיה בלכתוב את כל מה שעל ליבם – וביום בהיר אחד, מישהו מחליט לבחור לשנות כיוון, וכל מה שנמצא על הפלטפורמה שלו, פשוט עלול להעלם, או להיראות אחרת.
 

גם אני התאהבתי בעולם הבלוגים

אני זוכרת שגם אני פעם, לפני איזה כמעט 20 שנה גיליתי את עולם האינטרנט, ומה שהכי משך אותי זה ללא ספק עולם הבלוגים. תחילת שנות ה- 2000 היתה עידן הזהב של הבלוגים, ונפתחו עוד ועוד פלטפורמות שסיקרנו אותי, ואם אני לא טועה ניסיתי כל אחת ואחת מהן כדי לבדוק אם יש לה איתה קליק. ניסיתי להבין איזו הפלטפורמה הנכונה עבור התכנים שלי. זה פשוט קסם לי שאפשר לעלות עליהם את התכנים שלי בקלות, בלי לדעת שפת תכנות, ולקבל תגובות מקהל הקוראים שלי. ביי ביי “יומני היקר”, ברוך הבא בלוג אינטרקטיבי!
 

הבלוגספירה של הדור הקודם איפשר קיצור דרך

כולנו מחפשים קיצורי דרך, והבלוגספירה היתה קיצור דרך עבור הרבה אנשים – כל מי שרצה לכתוב ספר, כל מי שרצה לחלוק את הידע המקצועי שלו עם העולם – כולם פתאום פתחו בלוגים, בלי שום קשר לידע הטכני שיש להם. אני מדברתם אתכם על הרבה שנים לפני עידן הרשתות החברתיות והפלטפורמות של היום כמו WORDPRESS או WIX. גם יוטיוב היה אז בחיתוליו.
 
הבלוגספירה של הדור הקודם, שהביא איתו את תפוז, ישראבלוג, סלונה, קפה דה מרקר ואחרים איפשרה לנו להתמודד עם הקושי הטכנופובי שלנו, ולהכחיש שהוא קיים. כי כשאת נערה צעירה בתיכון, אין לך כסף, זמן או יכולת ללמוד לבנות אתר בעצמך ואת גם מפחדת ללמוד משהו שהוא סופר מסובך. את מעדיפה לקחת את הזמן הפנוי שלך ולהשקיע את האנרגיה שלך בלעשות את מה שאת הכי אוהבת לעשות – לכתוב. 
 

חיסכון בזמן? על מי את עובדת?....

גם מאוחר יותר, אחרי שכבר סיימתי צבא, היה לי ברור שאין לי זמן להשקיע ללמוד איך לבנות אתר מ- א’ ועד ת’. היו לי מלא דברים אחרים על הראש: לסיים תואר, לעבוד, חיי חברה וזוגיות… למי יש זמן מיותר לבזבז? אבל שום פלטפורמה לא סיפקה לי באמת את המענה שחיפשתי. אז ניסיתי את כולן – ניסיתי לכתוב קצת בקפה דה מארקר, קצת בסלונה, קצת בישראבלוג, קצת בבמה חדשה, והרבה בתפוז …
 
מה שמאוד משך אותי בתפוז גם הבטיחו לשלם כסף לבלוגרים,- ואכן שילמו – אלא שיום אחד הם החליטו להפסיק עם זה ולהפציץ את האתר עם מליון פרסומות ולשנות את העיצוב של הבלוגים, והבלוג שהיה לי פשוט נראה נוראי! אז כל הזמן הזה שכאילו חסכתי בלא ללמוד איך לבנות אתר, כל הכסף שחסכתי בזה שלא נתתי למישהו אחר לבנות לי את הבלוג שרציתי – ירד לטמיון.
 

חיסכון בזמן? על מי את עובדת?....

גם מאוחר יותר, אחרי שכבר סיימתי צבא, היה לי ברור שאין לי זמן להשקיע ללמוד איך לבנות אתר מ- א’ ועד ת’. היו לי מלא דברים אחרים על הראש: לסיים תואר, לעבוד, חיי חברה וזוגיות… למי יש זמן מיותר לבזבז? אבל שום פלטפורמה לא סיפקה לי באמת את המענה שחיפשתי. אז ניסיתי את כולן – ניסיתי לכתוב קצת בקפה דה מארקר, קצת בסלונה, קצת בישראבלוג, קצת בבמה חדשה, והרבה בתפוז …
 
מה שמאוד משך אותי בתפוז גם הבטיחו לשלם כסף לבלוגרים,- ואכן שילמו – אלא שיום אחד הם החליטו להפסיק עם זה ולהפציץ את האתר עם מליון פרסומות ולשנות את העיצוב של הבלוגים, והבלוג שהיה לי פשוט נראה נוראי! אז כל הזמן הזה שכאילו חסכתי בלא ללמוד איך לבנות אתר, כל הכסף שחסכתי בזה שלא נתתי למישהו אחר לבנות לי את הבלוג שרציתי – לא באנת נחסך. כי הבנתי שאני צריכה עכשיו לעשות בדיוק את הדברים שמהם התחמקתי כל השנים האלה.
 

למה את צריכה אתר אם יש לך פייסבוק?

כל הפלטפורומות האלה – שהזכרתי למעלה – די נעלמו מהעולם. ואפילו בפייסבוק זה יכול לקרות יום אחד. כל הזמן, הכסף והאנרגיה שהשקעתן בפוסטים
עלולים לרדת לטמיון. Facebook יכולה לחסום כל פרופיל, עמוד וקבוצה, או פשוט לגרום להם “להיעלם” מעיניי העוקבים שלכן, למה? סתם בגלל שלא מתאים לחבר’ה של פייסבוק שאתן לא משתמשות במודעות ממומנות. הכול – לפי ראות עיניה ולפי שיקול דעתה.
 

אחרי המון שנים כבלוגרית, בסוף של דבר ירד לי האסימון!

זה שלא בניתי לעצמי אתר שנמצא בבעלותי, וזה שבחרתי לתת את התכנים הכי חשובים שלי לפלטפורמה אחרת – פשוט טעות נוראית.
מצאתי את עצמי, מבלי שבכלל רציתי, לוקחת קורס מסודר, לומדת בסופי שבוע, ומתרגלת איך לבנות אתרים בוורדפרס ובוויקס. ומה אומר לכן?
זו היתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שעשיתי בחיי: פתאום היה לי בלוג שאני יכולה להיות גאה בו! ולא רק בתכנים – אלא גם ברמה הוויזואלית!
פתאום נכנסו יותר אנשים, פתאום היתה יותר התעניינות….

אני מודה שזה גבה ממני מחיר

אבל המחיר היה לא זול: השקעתי טונות של שעות של למידה ותירגול, החלטתי לשבת בסופי שבוע ובלילות ללמוד, במקרים מסוימים – ויתרתי על טלוויזיה ועל תחביבים אחרים ושלא לומר חיי חברה… אבל בדיוק בגלל זה אני יודעת כמה זה מפחיד ללמוד, להתחייב לקורס לאורך זמן ולהתמיד בו,
לנסות ולטעות, ושוב לנסות ושוב לטעות, להתמודד עם תסכולים וייאוש….
 

ובדיוק בשביל זה אני כאן

אני רוצה לעזור לכן. לתרום לכן מהידע שלי התיאורטי והמעשי לעשות את זה נכון. אני פה כדי להקים את הבלוג שרציתן שיהיה לכן. לבנות לכן את הבלוג
שתהיה לכן עליו שליטה מלאה – מתי כל פוסט עולה ומתי הוא יורד, איך ייראה הדומיין שלו, איך ייראה העיצוב, שתהיה לו אפשרות לעלות בגוגל, שתוכלו לשלב בו פרסומות או לא, אני אקים בשבילכן בלוג כדי שהתכנים שלכן לא ייעלמו מהרשת בלי שתרצו!
 
אז אם כתבתן בדה מרקר, בסלונה, בתפוז או בישראבלוג, אם אתן כותבות למגירה כבר שנים, אם אתן רוצות בלוג חדש בוורדפרס או בוויקס, 
וגם אם מזמן חשבתן כבר מזמן להקים בלוג או אתר ופשוט לא יצא לכן,  דברו איתי. זה בול מה שאני עושה. אשמח גם להעביר עבורכן את התכנים הישנים או פשוט לעזור לכן לפתוח דף חדש (תרתי משמע) שבו תוכלו לכתוב את המחשבות, החוויות והחלומות שלכם.

עד כמה הכתבה הזו עזרה לך?

הקליקי על הכוכבים כדי לדרג

הציון הממוצע של הכתבה: 5 / 5. עד כה הצביעו: 1

עוד לא דירגו את המאמר הזה. את מוזמנת להיות הראשונה!

רוצה לקבל עוד טיפים בנושא תוכן ובניית אתרים?

אשמח שתשתפי את המידע עם חברותייך

אהבתן את הפוסט? אשמח אם תשתפו!

Facebook
Twitter
Pinterest
Email
WhatsApp